Ni vet, måndagar med dum fysik och fina bibliotek

Jag vandrar med trötthetens hölje över mig till bussen på morgonen. Det gör ingenting. Jag lyssnar på Hela Kyrkan Sjunger som varenda morgon och det går inte att motverka trötthet på ett bättre sätt faktiskt. Jag har historia på biblioteket och diskuterar Szymborska och Tranströmer med bibliotekarier. Jag har geografi och skrattar åt lärarens förvirrande mindmap istället för att orora mig för morgondagens prov som jag inte börjat plugga till. På fysiklektionen är jag arg på min lärare som har fruktansvärda villfarelser och jag känner mig nästan manad att skicka Ebba Witt-Brattström på honom. Bortsett från att gå i skolan så försöker jag finna tid till att skicka iväg brev jag skrivit, läsa böcker, skriva mejl, färdigställa blandband och boktipslistor, sova och promenera. Ikväll ska jag och Joel analysera en dikt av Tranströmer över en kopp thé (varför har inte jag så roliga skoluppgifter?) och jag ska dessutom försöka lära mig en massa om resurser och reserver. Veckans mål är helgen. Inte för att det är helg och jag får sova utan för att jag på lördag äntligen får träffa cellgruppen igen och för att på söndag ska jag på två fantastiska personers dop. Nu ska jag leta reda på geografipeppen och lära mig allt jag behöver inför morgondagens prov.

Kommentarer
Postat av: agnesssszzzzzsss

<3

2011-10-13 @ 22:58:06
URL: http://aaagnesss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0