Kärlekens och kravallernas sommar

Jag har ännu en gång läst en sån där bok som jag inte riktigt kan hålla för mig själv. Just Kids av Patti Smith. Den handlar om Patti och Robert Mapplethornes ungdomsår i New York. Den är så himla bra och den går verkligen inte att lägga ifrån sig. Den var så otroligt vacker och mot slutet väldigt sorgsen. Sydsvenskans recensent sa att den borde sättas i händerna på alla unga som drömmer om att ta sig någon annanstans och det är precis så det är. Jag önskar att jag hade pengar nog att köpa den här boken till varenda elev på min skola. Alla borde läsa Just Kids, så bra är den. Jag har läst så mycket bra böcker på senaste tiden att jag börjar blir bortskämd nu, fin känsla.
om skivomslaget till Horses
Så himla himla fint.

Kommentarer
Postat av: Melwa

Åh, har velat läsa den där och blev ännu mer sugen nu! Tack så mycket för tipset!

2011-05-06 @ 13:21:51
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha åh, vad sa läraren om oss då?

2011-05-06 @ 14:20:41
URL: http://Jofesin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0