Livet!

Spenderar timmar efter nationella provet i matematik på finaste bästa biblioteket. Jag dricker kaffe och läser i min soffa. Går till bussen med överskott på glada känslor och en biblioteksmugg (som är den finaste jag äger, tack tack tack). Världens finaste bibliotek. Finns inget bättre sätt att fortsätta en annars matematikfylld dag. Så fint så bra.
Jag sover i soffan, ser på Golden Girls på youtube och köper fantastiskt mycket glass hos glassbilen. Jag firar det mest fantastiska provresultatet jag någonsin fått med att promenera till biblioteket med Belle & Sebastian i lurarna, byta böcker (det är ju bokbytardagen!) och låna Meteorer (för jag vet inte vilken tur i ordningen). Nu lyssnar jag på Monica Zetterlund, dricker thé (som bilden skvallrar om) och tycker allmänt synd om sjuka mig. Det har regnat konstant idag. Det är nog det finaste vädret jag vet. Jag älskar regnet trots att det var det bedrägliga regnet som gjorde mig sjuk och som tog min röst ifrån mig. Jag älskar älskar älskar regnet. Det är så himla vackert.
Sommarlovet närmar sig med stormsteg och det känns i hela kroppen. Atmosfären i skolan är förändrad och allteftersom blir man klar med en kurs efter den andra. Det är nog den bästa känslan som finns. Att vara klar. Sommaren närmar sig och jag har fått klartecken för ännu en sommar på dagis. Det är nog det bästa jobbet man kan ha. Så himla fina barn. Allt är så fint och så bra trots att min röst och min ork är som bortblåst. Livet är så himla fint och bra.

Kommentarer
Postat av: agnes

ALLTSÅ DENISE DU ÄR SÅ BRA

jag älskar livet och dig woopwoop!

2011-05-19 @ 21:37:34
URL: http://pepparmint.tumblr.com
Postat av: Nina

ouff! låter ypperligt. tycker dock att du kunde firat med ett ALLTÄRPÅTOPP-mejl till mig ju, eller något liknande. är i stort behov av! känner för övrigt att vi inte pratat på en väldigt lång tid. det borde vi göra, tycker jag.



mvh tjej som saknar denise

2011-05-19 @ 21:46:24
Postat av: denise

AGNES: älskar älskar dig

NINA: skickar mejl imorgon. saknar dig med

2011-05-19 @ 21:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0