Käre idiotiske Kung!

Käre Gustav Vasa,
du är nog en av de värsta och grymmaste kungar vi haft. Jag tycker att det är gräsligt att vi firar NATIONALDAGEN på grund av din konungakröning. Du är lite som Sveriges Pol Pot. Jag tycker, helt ärligt, inte om dig speciellt mycket alls. Jag hoppas att du någon gång under din livstid förstod din ondska och orättvisa. Att du förstod att du DÖDAT all opposiotion och inte alls tänkt på bönderna. Moberg hade rätt - du var en urusel regent.
Med vänliga och rätt upprörda hälsningar,
Denise Danielsson

Käre Karl XII,
vad i hela fridens namn höll du på med? Drabbades du verkligen av en sån extrem hybris eller var du bara urbota dum? Att attackera Norge i det läget, herregud. Ett dagisbarn förstår bättre än det. Käre Karl XII, krig är inte allt. Jag önskar att du hade sansat dig lite. Kom igen.
Förvirrade men vänliga hälsningar,
Denise Danielsson

(Nej, vad då? Historia är inte alls ett fängslande ämne...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0