Ring, klocka, ring!


Jag firade nyår i sällskap med eminenta Magda. Vår dag innehöll mat i mängder, listskrivande, samtal och skratt. Innan tolvslaget sjöng Tommy Körberg Fattig bonddräng och smälte Magdas hjärta till en blöt pöl på golvet. Dessutom sjöng Sarah Dawn Finer den där fina Kärleksvisan och jag fällde några tårar, blödig som jag är. Jan Malmsjö var lika charmig som vanligt med sitt hjärtvarmande skratt och sin inlevelse. (Varför de skulle ändra sättet att välkomna det nya året förstår jag inte. Det var inte så himla lyckat faktiskt.) När klockan slog tolv skålade vi och sprang ut i kylan för att se Klöverträsks fyrverkerier. Natten avslutades med att vi låg och pratade till efter fem på morgonen eller så. Enormt värd nyårafton med min strålande vän.
Jag vill för övrigt påstå att tvåtusenelva kommer bli magiskt och händelserikt. Dessutom måste jag bara få uttrycka min lycka över att jag idag bokade en biljett för att se Torgny Lindgren prata om sin nya bok i april. Helt fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0