Fredag och fint!

Det är så otroligt fantastiskt att titta på ett samtal mellan Bodil Malmsten och Lars Ulvenstam från 1986. Hon är så otroligt uttrycksfull och så arg och så himla upprorisk. Så otroligt öppen och man blir jag så himla glad av att titta på henne och hur hon bara har så mycket  inom sig att hon inte riktigt vet hur hon ska uttrycka sig. Man bara ser hur mycket åsikter hon har. Det är så himla underbart. Och jag älskar hur hon säger ilskt till programledaren att dem inte(!) får ta bort bibliotek, inte korta öppettiderna. För att dem behövs. För att det finns människor som behöver biblioteken. När jag ser på det här samtalet så kan jag inte undgå att tänka på ett citat av ingen mindre än Bodil. "Brinn för livet/och beskriv det" I det här samtalet är det precis vad hon gör. Och det är så fint och så härligt att det inte är klokt.

Nu är helgen här. Det är fantastiskt. Min fredag blev oväntad- minst sagt. Det slutade med att jag efter fyrtio minuter i klassrummet kunde traska mot en buss som tog mig till mitt gamla skolbibliotek. När jag klev in var det precis som förut, så naturligt. Jag satte mig i soffan som fortfarande känns som min soffa. Och det var lite som att komma hem. Bodil har rätt. Biblioteken behövs. Dagen blev alltså galet oväntad men det var den finaste fredagen på länge. I dag finns det ju så många sociala medier så sociala medier i all ära infogar jag en liten skärmdump.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0