Att konsumera långsamt

Det här samtalet mellan Torgny Lindgren och Johar Bendjelloul är otroligt fint och en glädje att lyssna på. Nu har jag klickat mig in på bibliotekets hemsida och reserverat hans nyaste bok Minnen. Jag väntar med spänning! Och när jag har den i mina händer ska jag försöka att konsumera boken långsamt, precis så som Herr Lindgren helst vill ha det. Att ge litteraturen tid är galet viktigt men ofta händer det att man kastar sig in i boken och bara läser, läser, läser. Det kan vara så att man ibland får hejda sig och i Torgny Lindgrens fall ska jag definitivt hejda mig och ta det lite långsamt. Om inte annat så för att det är hans önskan.

Om att läsa långsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0