Jahapp, där ser man

Ja, jag är lite ställd. Mario Vargas Llosa. Jag är ju lite bekymrad över att Tranströmer inte vann, ju mer jag läst av honom desto mer slår mitt hjärta för honom. Jag har inte läst Mario Vargas Llosa men traditionsenligt har jag lånat en bok på biblioteket och den ska läsas snarast. Det blev Berättaren. Det är förresten väldigt spännande att han är nyliberal(!). Jag andades ändå ut när Peter Englund sa "den peruanske" och inte "den japanske" eller "den amerikanske". Vargas Llosa verkar dock väldigt intressant och han verkar ha en fantastisk tro på litteraturen. Fint. Nu ser jag på Babel och försöker kurera mig. Kolla på klippet nedan. Skulle inte det vara fantastiskt om han fick detta stora pris? Han är ju så fantastisk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0