Dag sex - Din dag

Dagen började helt odisciplinerat med att faktiskt strunta i att gå till bussen och snålåka med mina föräldrar en timme senare. Otroligt skönt med lite mer sömn men jag saknade faktiskt bussresan litet. Tisdagar jämna veckor är dock, som jag tidigare nämnt, fyllda av melankoli. Det är hål på hål på hål. Positivt sett hann jag se tre Gilmore Girls-avsnitt i alla fall. Jag vet inte om jag sagt det tidigare men åh, världens bästa TV-serie. Skoldagen var som sagt fruktansvärt melankolisk men så är det ibland. Jag fick i alla fall ett upplyftande mejl som fick mig att överleva dagen lite. Centerpartiet + Gilmore Girls = tisdagsräddning. Guld!

När jag kom hem försökte jag bota melankolin med ännu mer Gilmore Girls. Ja, jag har blivit en sann Gilmorejunkie. Hela kvällen har jag tyckt synd om mig själv och min upprivande hosta har gjort kemiboken ännu mer tungläst och sövande. Jag har strävat efter perfektion i mitt engelskarbete och har påmints om hur det känns att faktiskt inte acceptera något annat än högsta betyg. Det var länge sedan jag hade den inställningen till skolan. Mitt hjärta klarar inte av det när det är med naturmått som allting mäts. Nåväl. Jag har även insett briljansen hos ryggsäckar och försökt att ta efter Rory Gilmore i mina studier. Om jag fortsätter på det spåret kommer dessa sista skolveckor gå lysande - Gilmore Girls bär med sig så mycket bra och så mycket pepp. Jag önskar att jag kanske lagt lite mer energi på det här med bloggutmaningen men nu blir det illa skrivna inlägg som kommer i sista sekunden och som jag egentligen inte vill lägga upp men en utmaning är en utmaning.

Nu tänker jag sova och försöka se fram emot morgondagens idrottslektion. Tack och lov att ljuspunkten finns där på kvällen. Ännu en gång, centerpartiet är guld.

Day 06 - Your day 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0