Stulna juveler

Just nu består mitt liv av jobb, promenader och litteratur. Just nu läser jag ett fantastiskt samlingsverk med två diktsamlingar och ett drama av vår allas Kristina Lugn. Hon är också en sådan som får hela mitt inre att kännas så lugnt och nästan lite andäktigt när jag läser det hon skriver. Jag har brutit mot en av mina grundlagar och faktiskt gjort hundöron på bra ställen i boken. Och aj aj aj, vad det gör ont i hjärtat varenda gång. Jag som yrkat på dödsstraff för sådana saker. Jag tror dock (och hoppas, framför allt) att Kristina Lugn inte misstycker! Det är ju alltid lite speciellt när man vill markera för allt det fina hon skriver. Och är det inte lite speciella regler för diktsamlingar? Nu tänker jag återgå till att njuta av lite Kristina Lugn!

"Det finns inget så lättexploaterat
som människors ensamhet.
Det är det som är grunden för hela min
affärsverksamhet."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0