Nobel, nobel, nobel!

Kärlek till Smärtan av Marguerite Duras (som Bodil skrivit någon gång - skriven i blod). Så-himla-bra. Den är så bra att jag inte vill sova på nätterna men det gör jag såklart ändå - somnar med boken och pratar om gemensamma smörgåsar i sömnen (enligt mamma). En liten parentes är att Modernista alltid gör fantastiska omslag och layouter till sina böcker. 

Jag har för övrigt just läst en fin intervju med Sigrid Combüchen. Hennes nysläppta bok - Spill - står högst på min önskelista i jul. Den är fantastiskt fin och jag gillade det hon sa om att spillet också är viktigt. Jag ser framemot att läsa den där boken så fruktansvärt mycket. Om jag inte får den i julklapp är det absolut det första jag köper efter jul.

Förresten! Morgondagen är dagen med stort D. Åh, vad jag längtat. Den tionde December. Jag brukar sätta den dagen högst upp när det kommer till mina favoritdagar. Nobeldagen. Ni vet: galamiddagen, prisutdelning, alla fina klänningar & allt uppiffat. Fantastiskt och otroligt vackert.
Lite så här brukar det se ut:

Finfina Elizabeth Blackburn

Magiska Ebba Witt-Brattström och hennes likvärdigt magiske make Horace Engdahl!

Morgondagen kommer bli fruktansvärt bra. Godis och nobel - all night long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0