Fina fina böcker


Julafton gjorde mig sjutton böcker rikare. (Min familj och mina vänner känner mig så väl!) Böcker som jag trånat efter hur länge som helst. Det kliar i fingrarna och ögonen och jag vill läsa alla böcker på en gång. Det går så klart inte (speciellt inte eftersom jag samtidigt läser lyrik från bokbusspaketet och Moa Martinson). At the moment läser jag dock Spill av Sigrid Combüchen. Ack, så jag längtat, trånat, talat mig varm om, strykt över bokryggen på bokhandeln, lyssnat på radioprogram, läst recensionen och jublat över Augustpriset på grund av Spill. (Ungefär den konstigaste meningen jag någonsin skrivit tror jag.) Några andra böcker jag fick var Sonetter av William Shakespeare (övers. Eva Ström(!)), Och världen skälvde av Ayn Rand (!) och Stridens skönhet och sorg av Peter Englund. To name a few. Fantastiska julklappar och det är rätt logiskt att jag fick göra plats för en till bokhylla i mitt rum. Jag klagar inte.

Kommentarer
Postat av: Vic

Åhhh, jag önskade mig den boken av Ayn Rand i julklapp men icket! Men ja, Hjalmar Söderberg, vilken man!

2010-12-28 @ 00:30:13
URL: http://etoiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0