Drottningen vänder blad

Igår satt jag på biblioteket nerkrupen i en stor fåtölj och skrattade för mig själv. Det förklarar nog boken jag läste. Den var så otroligt bedårande och det var väl därför jag satt och skrattade. Boken heter Drottningen vänder blad och är skriven av Alan Bennett. Boken handlar om att Englands drottning upptäcker bokbussen och helt enkelt fastnar i böckernas värld. Under de 124 sidorna boken innehåller utvecklas drottningen mycket. Hon blir visare och mer empatisk ju mer hon läser. Det är en förvisso ganska lättsmält och snabbläst bok men det finns ändå så mycket fint att hämta från den. Drottningen blir ett praktexempel på vilken inverkan böcker har på människor och att det aldrig är för sent att upptäcka världen. Den är verkligen jättefin och, som sagt, bedårande. Så jag tycker att ni ska spendera någon timme med den här boken, mer än det krävs nog inte.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

den vill jag läsa. men först ska jag läsa ut priset på vatten i finistère. :)



blev jätteglad över din kommentar på min blogg förresten!

2010-08-22 @ 11:09:34
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0