"Denise!!!!!!!!!!!!! Du är i tidningen............."

Intervjuer. Jag avskyr dem. Jag avskyr hur man överrumplas av frågorna, stundens hetta och jag avskyr hur hjärnan vägrar att samarbeta. Det slutar med att det jag spottat ur mig inte alls är det jag vill ha sagt. Jag avskyr efterklokheten som smyger sig på. Jag avskyr att tänka på allt man borde, och inte borde, ha sagt. Rösten skakar, benen skakar.

”Vad är det jag säger?
Herre Gud i himmelen,
ta mig härifrån.”

Och sanningen som låter så patetisk eller pretentiös. Så pretentiös för alla som inte spenderat sitt liv bland Hc, Hce och Hc.03. Så otroligt patetisk för alla som inte har läsandet som drog.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

jag älskar bodil malmsten. läste ut "hör bara hur ditt hjärta bultar i mig" under nån timme igår, och har antecknat ner så många böcker som jag bara måste läsa.



hatar också intervjuer. inte för att jag blivit intervjuad särskilt ofta, inte för att jag brukar intervjua folk heller, men bara i vanliga samtal med personer kan jag säga saker som jag sedan går och ältar och ångrar, ångrar, ångrar.



kram på dig.

2010-08-21 @ 12:38:23
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0