stitching leggins

Jag vet inte om jag någonsin berättat om min favoritsångerska. I hela världen. Hennes namn är Kate Nash. Ni hittar henne här på hennes myspace.
Några anledningar till att hon är min absouta favorit:

1. Hennes sjukt breda cockney-dialekt är typ den sötaste jag hört. Någonsin.

2. Hennes dikt till sin bästa vän. Den fick mig att lipa. Den var så himla underbar. Om ni checkar klippet nedan så finns den där. Och där får ni även höra hennes dialekt.


3. Hennes låtar. Obviously. De är helt galna. De är så galet fyllda av awesomeness att det nästan blir för mycket. Man blir så himla glad av hennes låtar. Hennes låtar får en att vilja springa omkring på blommiga ängar och att äta massor med fika, i alla dess former. Ungefär så. Och man får lust att fylla en garderob med pastelliga klänningar (trots att jag i princip aldrig använde klänningar). Och hennes låtnamn är alltid lika söta. Och lyricsen också.

4. Hon är så himla söt. Och hon är alltid så glad. Hon skrattar på ungefär varenda bild det finns på henne. Och i alla intervjuer så verkar hon så himlars trevlig. Jag kommer ihåg när jag och Daniella såg på en intervju med henne på svt (tror jag). Hon satt där i sina skeleton-kläder och åt en massa bakelser medan de intervjuade. Det var typ den charmigaste intervjun jag sett.

5. Den här videon alltså. Så fruktansvärt härlig. Hon måste vara en underbar person. Hon verkar så himla trevlig och allmänt härlig.


Jag tror att jag nu lyssnat på henne i två år. Hennes musik har gjort oräkneliga bussresor betydligt trevligare och har lyst upp många mörka vinterdagar. Hon är bäst helt enkelt. Vad mer finns det att säga? Ingen annan sångerska får mig så glad. Hon är helt fantastiskt bra. Nu vet ni det.
För er spotifajjare!

Kommentarer
Postat av: Nils-Anders

Älska cokney-dialekt!

2009-10-23 @ 08:36:01
Postat av: mamma

Hur gick det med Carola då????????

Hon har du ju uppträtt med. Är verkligen detta den bästa sångerskan???????????????????

:D:D:D Puss

2009-10-23 @ 18:45:00
Postat av: Vickan

Vilken otroligt charmig och skön tjej! :D Förstår verkligen varför du gillar henne så mycket, hur kan man inte göra det?

2009-10-23 @ 20:57:59
URL: http://slytherinsailor.blogspot.com
Postat av: Paulina :P

Åh vad jag älskar Kate Nash! Hon är liksom den bästa, charmigaste & sötaste sångerskan i världen.



Man blir så glad när man lyssnar på henne,och hon har ju bäst låtnamn, det är ju ett som är säkert :P



Nej, det finns nog ingen bättre en Kate Nash.



2009-10-26 @ 08:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0