shalala, nanowrimo

Just nu så ligger bloggen läääängst ner på prioriteringslistan. Så ni vet. Just nu prioriterar jag dagliga promenader i byn, skolan och NaNoWriMo. För er som inte vet vad NaNoWriMo är så är det National Novel Writing Month. (www.nanowrimo.org) Man ska alltså skriva en bok/roman/berättelse/ni fattar på 50.000 ord under November. Ungefär det värsta man kan underhålla sig med i November. Det värsta och det bästa. En del dagar ser mina facebookstatusar ut ungefär så här: "5000 ord. Jag älskar NaNoWriMo." men finns det även de där sakerna jag skriver till Miriam som "ÅH VAD JAG ORDBAJSAR :(" och "Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva. Jag vill slita mitt hår och skrika. Jag blir galen." Så jag har en hatkärlek till NaNoWriMo. Känslan av att allt man skriver är ren skit kommer över en då och då. Då har jag lust att bara radera de 11.000 orden och börja om. Men så kan jag ju inte göra. Då hinner jag aldrig klart. Förhoppningsvis blir det inte så himla dåligt i slutändan. Jag ligger lite före i tidsplaneringen, vilket känns fantastiskt eftersom jag ska på hela två(!) konserter denna månad. På onsdag ska jag på min älskade Bengt Johansson (klick, klick, klick!) med min far och den 25e blir det Lars Winnerbäck med Emma och Angelica. Helt amazing. Jag har klippt mig också. Efter mycket om och men så bestämde jag mig för att gå tillbaka till pannlugg. Så ja, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Men jag lär vänja mig snart, hehe. Imorgon blir det nog att dra in till stan och mysa med lite fint folk. Och på lördag ska vi på öppet hus i gymnasiebyn (AH GYMNASIEVAL) och sen ska jag till Jävre på lägereko. Finfint. På söndag är det Vandra Genom GT-möte(?) och sen är det måndag igen. Där emellan ska jag banne mig ha skrivit en massa. Jag siktar på åtminstone 17.000 innan helgen är över. Annars kommer jag få skriva ihjäl mig om jag ska klara detta. Wish me luck! Nu ska jag banne mig sova.
 
heltsjuktbra.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej sötnos! Har länkat dig på min blogg, hoppas det var okej! Ha en bra kväll <3

Kram Therese <3 :)

2009-11-06 @ 22:14:45
URL: http://thhh.blogg.se/
Postat av: emma

MEN DENISE!! JAG VET INTEEE!

2009-11-07 @ 17:16:12
URL: http://emmastalnacke.se
Postat av: Miriam

Åååh, sötnötdenise! Det kommer många fler nanos och om det inte funkar den här månaden så kan man starta upp sitt eget inofficiella nano. Man kan ha lika mycket party för det :D



2009-11-11 @ 21:42:16
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/
Postat av: Miriam (igen)

ps.



gymnasiet äger



ds.

2009-11-11 @ 21:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0