välkommen kyla.

Det börjar bli kallt nu, på riktigt. Och grejen är att det inte finns speciellt mycket man kan göra åt det. Långkalsonger, dubbla vantar, mössa, halsduk, dunjacka. Det hjälper inte. Te i mängder och tjocka tröjor. Men jag måste säga att det är uppskattat faktiskt. Jag uppskattar den här kylan. Det är fint på något galet sätt. Jag tycker verkligen om att behöva klä sig hur varmt som helst och att den enda medicinen är att koka sig en kopp te och läsa en god bok. Det är mysigt. Och jag tycker faktiskt att det är så här vintern ska vara, jag bor ju faktiskt rätt långt upp i norr. Så man borde kunna kräva såna här vintrar, annars är det något fel tycker jag. Oräkneliga korta bilturer har gått åt till att prata om när snön ska komma. Och nu är den här. Och kylan likaså. Jag klagar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0