höst.

Ja, snart är hösten här.
Hösten som tar med sig skolstart.
Jag tror att det kommer bli ett intressant år, säkerligen stressigt men förhoppningsvis givande. Men det var inte det jag ville poängtera i detta inlägg. Det jag tänkte poängtera är att hösten är ju helt okej. Jag längtar nästan efter att se hur löven blir röda och känna hur det är så där kyligt i luften men inte riktigt kallt ännu. Det finaste som finns på hösten är att ta på sig tjocksockar, koka sig en kopp te och läsa en bra bok. Eller, det kommer nog på delad första plats med att ta en promenad och titta på alla vackra löv med en kär vän och sen komma in och dricka en stor kopp te för att återfå värmen. Den gemensamma nämnaren är bevisligen te. Det är värt att vara ute i kylan eftersom man vet att man har en tekopp som väntar på en när man kommer hem. Det kommer bli en fin höst, det har jag bestämt. Det blir Go! Luleå, ungdomssamlingar, Thank God it's Friday, lägerträffar und so weiter. Det kommer bli en rolig höst. Det är inställningen som räknas. Så det så. Helt allvarligt så hoppas jag på en underbar höst och det mesta pekar mot det. Fina planer och fina vänner, det kan inte bli mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0