fin musik, i mängder.

Det är så att jag på senaste tiden har hittat en massa superb musik. Så jag tänkte dela med mig av lite av den fantastiska musiken.
You've Got A Friend med det musikaliska geniet Carole King. Jag började lyssna på den (hela tiden) efter att lärarbandet spelat den. Vad finns det att säga egentligen? En otroligt bra låt. Precis som till exempel Where You Lead. Back For Good med The Concretes är ju helt genialisk den med. Lipstick On Your Collar med Connie Francis är en sån där låt som får det att skälva i hela kroppen av välbehag. Och en annan låt som har den inverkan på mig är Crazy med Patsy Cline. Mister, You're A Better Man Than I med The Yardbirds är så där fint 60tals UK pop-ig att hälften vore nog. Forget Me Nots med Patrice Rushen hittade jag på spellistan Roller Disco och jag har inte svårt att tänka mig en massa färgglatt klädda ungdomar dansa till den låten med rullskridskor på fötterna. Superfint. Old Cape Cod får mig att fånigt gå omkring och småle hela tiden. Patti Pages röst är som sent from above. Så himla fin. Sen så går det definitivt inte att klaga på Peggy Lee heller. Fever är en sån där härligt sorglös låt på något sätt. Jag avslutar detta inlägg med en fantastisk låt med Edith Piaf. Padam, Padam och notera hennes härliga accent när hon pratar engelska. Nu ska jag nog försöka att dra mig till sängs. Imorgon börjar en ny skolvecka.
(många låtar är från denna otroliga spellista!)

Kommentarer
Postat av: emma

Haha, man fick sig en del skratt, dock inte med henne, utan åt henne.

2009-08-31 @ 17:54:02
URL: http://emmastalnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0